Nieuwe klanten omgeving, server migratie, uitbreiding kennisbank

Geplaatst op 12 augustus 2019 in de categorie Updates

Door diverse overnames het afgelopen jaar hebben we een grote groei weten te realiseren. Daar zijn we natuurlijk ontzettend trots op. Maar met groei komen ook de nodige pijnpunten naar boven die beter georganiseerd kunnen worden. De organisatie gaan we beter laten verlopen door een aantal nieuwe voorwaarden te introduceren en gebruik te maken van een nieuw facturatie systeem, waarin meer processen geautomatiseerd zijn.

Nieuwe voorwaarden

We hebben de laatste jaren gemerkt dat diverse klanten hun diensten niet bij ons opzegden, waardoor wij onnodig kosten maakten. Ook merkten we dat diverse facturen langer open bleven staan, wat ons onnodig veel tijd kost voor het opvolgen van deze debiteuren. Daarom wijzigen we diverse voorwaarden.

  • Circa 60 dagen voor het verlopen van uw diensten ontvangt u van ons voortaan de factuur. U heeft circa 60 dagen de tijd de factuur te voldoen.
  • 45 dagen, 30 dagen en 15 dagen voor het verlopen van de dienst ontvangt u van ons een herinnering waarin we u wijzen op de openstaande factuur.
  • Wanneer na 60 dagen de factuur niet betaald is, verlopen de diensten automatisch. Dat betekent dat uw domeinnaam in quarantaine komt te staan en uw webhosting pakket opgeschort wordt.
  • Wilt u uw pakket heractiveren, dan betaalt u ‘quarantainekosten’ voor het uit quarantaine halen van uw domeinnaam. De kosten voor een .nl domeinnaam bedragen €34,95 excl. BTW en een .com domeinnaam €69,95 excl. BTW. Het heractiveren van een webhosting pakket doen wij kosteloos.
  • U kunt in uw factuur op de volgende betaalmethodes klikken: iDeal, PayPal, CreditCard, Automatische incasso en Bancontact voor onze Belgische klanten. U wordt doorverwezen naar het login scherm, waar u na inloggen direct uw factuur kunt betalen.

BELANGRIJK: Let er op dat wij vanwege AVG wetgeving uw data niet langer dan 3 weken mogen bewaren. Besluit u uw pakket pas 3 weken nadat het opgeschort is te heractiveren, dan kunnen wij geen back-up meer terugplaatsen.

Voor de meeste klanten zal bovenstaande informatie niet van toepassing zijn. Indien de factuur binnen de periode van 60 dagen voldaan wordt, zal uw pakket automatisch met een jaar verlengd worden.

Nieuw facturatie systeem

Doordat we van klanten steeds meer vragen kregen die veelal automatisch verholpen kunnen worden, hebben we voor een nieuw administratie en facturatie systeem gekozen. U ontvangt in de loop van deze week login gegevens voor dit systeem zodat u kunt inloggen.

In dit nieuwe systeem kunt u zelf uw gegevens inzien en wijzigen. U ziet welke abonnementen u op dit moment bij ons afneemt en recente facturen inzien.

Let op: Het kan voorkomen met de overgang naar het nieuwe systeem dat diverse facturen elkaar overlappen. Mocht u een dubbele factuur hebben ontvangen, neem dan even contact met ons op.

Uitbreiding kennisbank

Met de komst van het nieuwe systeem hebben we onze kennisbank ook flink uitgebreid. In de kennisbank kunt u de uitleg van acties vinden die u zelf allemaal kunt uitvoeren. Van het wijzigen van uw gegevens tot het opzeggen van diensten. Neem een kijkje in de kennisbank voor alle antwoorden op uw vragen.

Staat er een vraag en antwoord niet tussen? Laat het ons weten!

Server migratie

Om ons netwerk te verbeteren, schaffen we regelmatig nieuwe hardware aan en verhuizen we klanten van oude hardware naar nieuwere hardware.

Voor een selecte groep klanten zullen wij in de week van 19 t/m 22 augustus vijf oude webservers uitfaseren en uw website verhuizen naar een nieuwe server. Tijdens deze server migratie zullen wij de downtime tot een minimum beperken.


Let op: Beheert u zelf uw DNS? Dan dient u tussen 19 en 22 augustus zelf het IP-adres te wijzigen naar 185.142.141.234.

Wij regelen voor de klanten die zowel domeinnamen als het webhosting pakket bij ons afnemen dat de overgang zo soepel mogelijk verloopt.

Ondersteuning nodig? Maak een ticket aan!

U kunt vanaf nu een ticket aanmaken via onze website. Vanaf dit ticketsysteem beantwoorden wij voortaan al uw vragen.