SSL certificaat foutmelding op iPhone / iPad verhelpen

Door een wijziging in de voorwaarden bij Apple computers is het sinds eind maart 2018 niet meer mogelijk om beveiligd e-mails te versturen indien uw website geen SSL certificaat heeft.

In deze handleiding leggen wij stap voor stap uit hoe u de foutmelding kunt verhelpen en weer kunt mailen vanaf uw iPhone of Ipad.

Stap 1

Ga op uw iPhone of iPad naar instellingen en klik in het overzicht op “mail”.

Stap 2

Klik bovenin op accounts om naar de desbetreffende account te gaan waar het probleem zich voordoet.

Klik nogmaals op het account waar de fout zich voordoet.

Je ziet nu de e-mailadressen die geinstalleerd zijn op dit account. In dit geval bij ons info@wonenmetvisie.nl.

Stap 3

Klik op deze pagina op “geavanceerd” helemaal onderaan de pagina.

Op de volgende pagina zet je “gebruik SSL” uit.

Klik nu links bovenin op “accounts” om terug te keren naar de vorige pagina.

Stap 4

Klik bij server uitgaande post op de naam van de mailserver (mail.domeinnaam.nl).

Ook op deze pagina zet je bij “gebruik SSL” de knop uit.

Stap 5

Klik na afloop bovenaan op “gereed” om de instellingen op te slaan.

E-mail zou nu weer goed moeten functioneren.